Na výlety na https://www.fdb.cz/film/absence-blizkosti/145716 konci školního roku máme každý jiné vzpomínky. Někdo si pamatuje obrovskou legraci a někdo zase úpornou nudu. Myslím, že hodně záleželo na každém třídním učiteli, který většinou tuto zábavu vymýšlel. Pokud měl trochu více fantazie, mohl se výlet stát nezapomenutelným zážitkem. Dnes je to ale pro pedagogy těžší.
- Zatímco našim babičkám a dědečkům stačil ke štěstí batoh na zádech a výšlap na Karlštejn, pro naše děti už by to bylo málo. A není se čemu divit. Doba je stále náročnější, a tak dělá náročnějšími i ty, kteří v ní musejí žít.
Pokud právě vy patříte k těm učitelům, co si marně lámou hlavu, jak na konci školního roku děti pobavit, pak mám pro vás jednu radostnou zprávu. NIC NEORGANIZUJTE A NIC NEVYMÝŠLEJTE. Letos se rozhodněte, že to vše necháte na někom jiném a jen se povezete. Je to velice snadné. Prostě a jednoduše za vás ten výlet někdo naplánuje a zorganizuje. Jaký bude výsledek?
- Připravený program, na kterém se bude učitel podílet pouze účastí, nikoliv namáhavým vymýšlením.
- Možnost mít zkušeného průvodce, který převezme iniciativu a bude odpovídat na všechny dětské otázky. Zároveň bude celou společnost dobře bavit.
Rozhodně žádná nuda
Každý zkušený pedagog ví, že děti nejvíce zaujme, pokud si mohou na všechno sáhnout a ještě lépe – všechno vyzkoušet. Právě na tom je založený celý nápad školních výletů. Už z hesla „Zážitkem k poznání“ lze vydedukovat, že se rozhodně nebude jednat o nějaké nudné „šoupání pantoflemi“ na zámku hraběte Skočdopole.
- Děti se budou moci v bezprostřední blízkosti seznámit s některými cizokrajnými zvířaty nebo si zkusit upéct známou lahůdku, kterou je Štramberské ucho.
- Ale to až poté, co se dozvědí jeho zajímavý příběh.
Svůj program tu najdou děti z prvního i druhého stupně. Tudíž se nebudou nudit ani „dospěláci“ v osmé třídě.